Autor
Meggot
Klient
Hexarace
Kategoria
#Kreacja
#Wizualizacje 3D
Narzędzia
Blender
Adobe Photoshop

Projekt planszy do gry planszowej Hexarace

Twórcy gry Hexarace zaprosili nas do współpracy przy kreacji grafiki na planszę ich nowopowstającej gry.

hex_race_header

Zadanie

Kreacja graficzna nie jest prosta, a kiedy ma być do tego wysoce użyteczna to temat staje się łamigłówką. Na szczęście lubimy łamigłówki. Hexarace to gra o żeglowaniu i odkrywaniu nowych miejsc. To gra dla całej rodziny o bardzo ciekawej mechanice ruchu oraz głębokiej podstawie fabularnej. Mechanika gry Hexarace zawierała w sobie kilka założeń takich jak możliwość oglądania planszy z każdej strony wzięta pod uwagę w design’ie oraz lokalizacja gry w realiach Polskiej fauny i flory. Postanowiliśmy na początku procesu wykorzystać grafikę 3D do poszukiwań formy – to był dobry trop.

inspiration

Modele 3D

Ponieważ wiedzieliśmy, że grafika planszy musi podobać się młodym odbiorcom, oraz że będziemy potrzebować dużo różnych w przyszłości powtarzalnych elementów, z których będzie można budować kolejne krainy, postawiliśmy na kreację modeli w 3D. Z nich zaczęliśmy składać części terenu. Zatoczkę, miejsce do biwakowania, leśniczówkę z wynajmem kajaków. Szybko wpadliśmy także na na pomysł przełomowy. Jeśli kamerę o szerokim kącie widzenia ustawić idealnie ponad wyspą, to zniekształcenie perspektywiczne będzie działało w każdą stronę a więc wszystkie osoby siedzące przy planszy będą miały część, która zwrócona będzie ku nim. Przez cały czas nad kreacją czuwał art director z naszego działu designu aby finalna plansza utrzymała charakter ilustracyjny/rysunkowy.

3D_models

Postprodukcja

Kiedy ogólny layout wyspy został zrealizowany i wyrenderowany na warstwach, przyszła pora na podkreślanie detali i finalizowanie propozycji kreatywnej planszy w dziale 2D (dodatkowe kamienie, woda, ślady stóp itd.). Obróbka trwała wiele godzin, ponieważ bardzo zależało nam na jak najdokładniejszym i najbardziej wciągającym efekcie wizualnym.

hexa-race-render
hexa_race_post-production

Key Visual

W efekcie naszych prac powstała wyspa wraz z przylegającymi do niej kafelkami, która została zaakceptowana jako podstawa wizualna dla całej gry. Niestety na kolejnych etapach wdrożeniowych po stronie klienta, gra targana była szkwałami i w efekcie nie ujrzała światła dziennego, co nie zmienia faktu, że jesteśmy dumni z tej realizacji jako kooperacji działów design’u i 3D oraz jako… wyjątkowo atrakcyjnej ilustracji, w którą włożyliśmy dużo serca.

hexa_race_kv

Dziękujemy!